Jakie pierścienie AQY

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ralfp
    Ambiente
    • 2014
    • 120
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    Jakie pierścienie AQY

    Zamieszczone przez neoarti
    jednak autko wydaje mi sie trochę za słabe jak myślicie ruszać synchro
    Jak ruszysz w kierunku "0" to bedzie jeszcze słabsze... aczkolwiek mozna sprobowac... to pare minut roboty.
  • cegla66
    Drive
    • 2012
    • 55

    #2
    Jakie pierścienie AQY

    Witam,

    Zakupiłem w te wakacje O1 2.0 AQU od super uczciwego (zawodu nie wymienię)... Jak się okazało silnik żre olej na potęgę. 1l/2000km. Świetny mechanik pobawił za moją kasę-znaczy najpierw wymienił uszczelniacze na zaworach i oddał auto-nadal jest dramatycznie bo na dłuższej trasie jak sobie jadę na około 2000 obrotów to po kilkudziesięciu km furką przełącza się na tryb 3 cylindrowy + po 700km uciekło mi oleju z max na poniżej minimum. Pan mechanik stwierdził że nie wie o co chodzi bo kompresja po uszczelniaczach była 14 barów...ale że to pierścienie. No i teraz pytanie-jakie pierścienie i gdzie najlepiej kupić? Na allegro jest sporo ale są opisane wymiarowo a nie do jakiego silnika pasują. Nie będę robił szlifu cylindrów i wymieniał tłoków, same pierścienie. Z góry dzięki za pomoc.
    pozdr
    Today is the day after yesterday.

    Komentarz

    • marcinusek
      Ambiente
      • 2011
      • 114
      • Octavia I combi (1U5)
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Też mam podobny problem brania oleum, tyle że mam silnik AZJ. Możliwe że są identyczne tłoki i pierścienie. Dowiadywałem sie wstępnie w temacie pierścieni i sprawa wygląda dosyć kosztownie, komplet pierścieni na jeden tylko tłok to koszt od 60 do 140pln. Są jakieś polskie Primo (chyba tak się pisze), MPR, różne konstrukcje pierścienia olejowego. Tylko które wybrać aby było dobrze?

      Komentarz

      • cegla66
        Drive
        • 2012
        • 55

        #4
        hmm, kosztowna? po moich doświadczeniach z naprawami silnika 170 CDI to jak za darmo

        No Panowie, wie ktoś jaki ma być rozmiar tych pierścieni?
        Today is the day after yesterday.

        Komentarz

        • marcinusek
          Ambiente
          • 2011
          • 114
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          kilka lat temu wymieniałem w bmw e34, komplet na 6 cyl. kosztował 160pln

          Komentarz

          • cegla66
            Drive
            • 2012
            • 55

            #6


            juz sobie poradzilem.
            mam jeszcze jedno pytanie-po wymianie pierscieni chce auto od razu zagazowac. czy nie bedzie to przeszkadzac w docieraniu pierscieni? w sumie nawet nowe auta wychodza z lpg wiec mysle ze to nie bedzie problemem ale chcialbym miec pewnosc.
            Today is the day after yesterday.

            Komentarz

            • marcinusek
              Ambiente
              • 2011
              • 114
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Cegla66, te pierścienie npr sa dobrej jakości ? Jak zbudowany jest pierścień olejowy?
              Nie wiem czy nie kupić polskich Prima.

              Komentarz

              • cegla66
                Drive
                • 2012
                • 55

                #8
                hmm, nie mam pojęcia czy są dobrej jakości...pisze że firma która je produkuje ma IS TS 16949 a to o czymś świadczy. Cena jaką usłyszałem dziś w ASO-399 PLN za komplet na 1! cylinder.

                Nie wiem zupełnie o co pytasz z budową pierścienia, nie znam się na tym zupełnie.
                Pytałem też jednego kolesia który ma je na allegro i odpisał mi:

                "pierścienie z aukcji wymiarowo są odpowiednie i można je założyć.

                Oryginalne pierścienie maja pierwszy pierścień molibdenowy z wewnętrznym podcięciem (drugi pierścień ma podcięcie zewnętrzne). Taki komplet pierścieni na jeden tłok kosztuje 135 zł."

                sam już nie wiem co zamawiać. różnica cenowa duża.

                Te prima ile kosztują i jaką mają budowę? jak te za 65 czy 135? Masz jakiś namiar bo u mnie sklepy i hurtownie puste.


                Zasięgnąłem jeszcze języka i znalazłem jeszcze jedne na necie:



                Te NPR za 65 zł to pierścienie dedykowane do tego silnika, w katalogu producenta są pod tym numerem katalogowym właśnie do silnika AQY-wprawdzie pisze że do Superba ale przecież AQY to AQY.

                Te za 135 to pierścienie które są od tego samego producenta który dostarcza na linię montażową, firma NPR też niemiecka więc mniemam że to ta sama firma.

                Dzwoniłem dziś do Skody ASO i ....399 zł za komplet na jeden tłok-kasacja. No i teraz nie wiem czy te za 65 czy za 135-producent chyba ten sam.

                No i jest też Prima-wysłałem do nich zapytanie ile zawołają za swoje zestawy. Jak dostanę info to napiszę.

                A może ktoś zna się na temacie, wymieniał, zna firmy i może podpowiedzieć co i jak?
                Czytałem jakiś wątek że VW zastosował w tym silniku słabo trzymające pierścienie 3 częściowe i że wymiana na jednoczęściowe rozwiązuje problem ale to chyba jakaś bujda...
                Today is the day after yesterday.

                Komentarz

                • marcinusek
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 114
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  cegla66 i jakie pierścionki wybrałeś?

                  Komentarz

                  • cegla66
                    Drive
                    • 2012
                    • 55

                    #10



                    W poniedziałek ma być kurier.
                    Today is the day after yesterday.

                    Komentarz

                    • Bartek.K
                      Rider
                      • 2012
                      • 396

                      #11
                      Jak byś wymieniał te pierścienie, to przy okazji jak byś mógł to wrzuć fotki starych pierścieni
                      Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                      Komentarz

                      Pracuję...